-7kg

Minus sju kilogram visade vågen imorse om jag ska jämföra sen mitten av juni då jag började jobba här nere på Öland.
De senaste två veckorna har jag enbart hållt vikten, tror jag ligger på någon platå för jag har nog inte ätit helt normalt. Att jag inte heller vart på toa på två dagar och fick min mens idag ger väl inte heller helt rättvisa resultat. Men herregud vad har jag att klaga på? jag är bara riktigt glad att jag faktiskt gått ner till min trivselvikt igen och faktiskt känner mig en gnutta nöjdare med hur jag ser ut.
Måste verkligen få ut den där rösten i huvudet som hela tiden viskar
" några kilo till och du är perfekt"

Mitt fokus nu ska ändå försöka vara att hålla vikten ett tag för att se vad och hur jag kan äta för att ligga still. blir lättare när man vet vad kroppen kräver av mig.
 
Jag menar -7kg av att äta både frukost, restaurang mat på jobbet VARJE DAG!
(för ja! jag har faktiskt ätit hela portioner)
och sen även ätit kvällsmat är ju sjukt bra, vad kan jag isåfall äta för att stå still?
 
Anyway, går in på min 10onde jobbardag idag. Men det stör mig inte alls, för idag är min sista dag och ikväll tar jag bilen och brummar hem till Jönköping igen. Ska bli så skönt att komma hem och börja mitt liv där igen.
Är helt säker på att det kommer gå så mycket bättre nu.
 
Att jobba här nere på Öland har gett mig så otroligt mycket
  • Jag har kommit över min socialafobi
  • Jag har lärt mig att jag klarar av så mycket mer än jag tror
  • Jag har fått höra så mycket positivt från mina arbetgivare att jag snart kan börja tro på det själv.
  • Jag har lärt känna otroligt härliga människor
  • Jag har lärt mig att äta på ett bättre sätt än tidigare
  • Jag har fått en spark i baken att ta tag i mitt liv.
Jag kan inte ens begära mer.
Jag kan för en gång skull erkänna för mig själv att jag är imponerad av vad jag klarar av, att jag är stolt att jag har fixat det här och att jag är så glad för att dem så gärna vill ha tillbaka mig nästa år.
 
Men detta säger jag hejdå till Öland och jobb,och börjar packa väskorna för nu ska jag snart hem <3

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Öland låter ju bättre än en psykolog!

2013-08-29 @ 01:32:21
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: S

oh detta låter så himla bra. Du har ändå en vikt du trivs med, och om du fortsätter att faktiskt äta, och röra på dig regelbundet, så kommer säkert några kilo till att trilla bort. Önskar verkligen dig all lycka, och att du inte gräver ned dig i något genom att vara missnöjd. Kramis!!

2013-09-30 @ 22:16:18
URL: http://www.femnollsju.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0