Ångesten ligger och gror

Dagen har bara flygit förbi idag.
Träffade vännen jag ska umgås med på nyår och vi planerade dagen. Hon kommer ganska tidigt på måndagen till mig, vilket gör att vi tydligen ska äta en massa ihop.
Jag förstår om hon vill äta för det gör ju alla som är friska i tänket.
Men när hon tycker att vi ska äta två ordentliga middagar den dagen så går jag nästan under av ångest redan nu. Jag som sa att jag kunde ana att en ångestattack skulle komma är näst intill säker på att den kommer göra det nu.

Även när jag inte hade det här tänket angående mat så åt jag nästan aldrig varm mat två ggr om dagen.
 
Aja, har inte blivit någon träning idag om man inte räknar med 30 min passet inatt som jag gjorde efter att ha blivit tillsagd att göra det istället för att sova...
Men maten har gått ännu bättre idag.
Bara en liten tabbe jag gjorde imorse när jag hade bråttom och bestämde mig för att ta vaniljyoghurt med havrekuddar (delvis för att pappa och hans flickvän var i köket och jag bara ville ta något snabbt) hade läst näringsvärdet på den igår men när jag precis hade ätit upp så såg jag att den innehöll ca 25kcal mer per dl och där trodde jag allvarligt att jag skulle få panik precis framför dem.
 
Visserligen tog jag inte alls mycket så jag övertalade mig att jag ändå inte kunde göra något åt det.
Sen blev det plocksallad från hemköp men bara bra grejer i och inte alls särskilt mycket där heller.
 
Inser att jag reagerar starkare på saker när jag lyckas äta mindre. Jag blir mer och mer rädd för mat ju mindre jag äter. Men så var det förra året också. Fast den här gången tänker jag tvinga i mig lite mer regelbundet ändå. För nu har jag ändå blivit så klok att jag VET OM att om jag fastar i ett par dagar så kommer en garanterad hets som ett brev på posten.
Har inte hetsat och spytt på 9 dagar nu och jag vill verkligen inte inte inte förstöra det nu.
Fiee! Du vill inte.

Kommentarer
Postat av: Clara

Hetsa inte!
Det är samma för mig att jag blir mer rädd för mat ju mindre jag äter.
Så jobbigt när kompisar bara planerar hur mycket man ska äta på tjejkvällar och så. De brukar skriva i evenemangen på fb saker i stil med: Vi ska äta lite för mycket godis, kom hungriga jag ska göra världens fetaste efterrätt, eller "åh på fredag ska vi frossa i godis och chips!
Eh, Nej tack -.-

kram på dig <3

2012-12-29 @ 14:17:50
URL: http://minspegel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0